perjantai 22. toukokuuta 2015

Kun oma napa on niin tärkeä!?

Olen asiakaspalvelija, melko taitavana pidän itseäni. En hermostu en kiihdy en vittuunnu en huuda en moiti.
Teen työni 110% panostuksella. Minulla ei ole väliä onko asiakas ostamassa 0,50€ vai 100,00€. Omat asiakkaani ovatkin tyytyväisiä ja ratkomme ongelmat aina mikäli niitä tulee. En halua että kukaan saa huonon mielen tai skeidaa pussissa. Otan myös itse vastuuta tuotteistani, korvaan rikkinäiset tuotteet vaikka esim. valmistaja ei olisi valmis tulemaan mukaan korvaukseen.
NOH, juju onkin siinä että aloin pitämään liikkeessäni paketteja välittävää pistettä. En siis ole tämän yrityksen palkkalistoilla, minä en pakkaa niitä paketteja, en kuljeta, en siis liity siihen millään muulla tavalla kuin että välitän asiakkaille minulle toimitetut paketit. Eväinä minulla on paketti toimittajan ohjeet käytännöistä ja tavoista toimia ja ohjelma josta näen pakettien liikkeet. Palvelen tässäkin asiakkaat kuin "ominani" ja tarjoan pienelle kylälle tämän palvelun. Lähtökohtana siis ihan jees, eikö?
Asiakkaille ei ole. Olen saanut tämän parin kk aikana kun paketteja on tässä kulkenut kuulla sellaista oksennuksen ja pahanolon ryöppyä ihmisiltä että täytyypä oikein ihmetellä että mikä vi**u noita ihmisiä oikein riivaa?
Jos asiakas saa paketissa, jota minä en ole lähettänyt tai pakannut tai valmistanut tms., väärän tuotteen jonka on tilannut, niin miksi ihmeessä siitä pitää minulle kiukutella? Jos paketin lähettäjä ei ole antanut oikeaa osoitetta paketin saajalle ja monen mutkan kautta sitten selviää että paketti on täällä noudettavissa niin miksi kuitenkin pitää lisätä keskustelun päätteeksi "mä en enään ikinä lähetä teille mitään pakettia välitettäväksi".
Jos asiakas on saanut useamman viestin että paketti on täällä mutta hakee sen kuitenkin vasta kun paketti on jo lähetetty takaisin, miksi siitä pitää minulle huutaa ja valittaa, kuin pystyisin muuttumaan siksi paketiksi?
Jos asiakas on saanut ilmoituksen paketista ja siinä kerrotaan että kohta se paketin säilyttäminen on maksullista niin miksi se kuitenkin tulee yllätyksenä kun säilytysmaksua peritään?
Jos itsellä on vellit housussa ja pelottaa itsensä kanssa eläminen niin miksi pitää soimata yrityksemme hälytysjärjestelmää?
Asiakas tilaa paketin joka toimitetaan oman kylän sijaan Ouluun, saan huudot, sillä minunhan syy se on että paketti on helsingissä laitettu oikeaan kohtaan mutta joku on sen napannut oulun rekkaan...

Olen yrittäjä. Tiedän tuskan kun asiat eivät mene putkeen. Odotat jotain tärkeää lähetystä ja huomaat että paketti onkin lähtenyt todella oman kotipaikan sijaan kohti Oulua?! Tiedän, se EI ole ok mutta en kyllä todella pysty sen asian suhteen tekemään mitään! En vain voi!
Olen ihminen enkä omaa supertaitoja. Yritän ja teen asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Huutaminen minulle tai minun/yritykseni solvaaminen ei auta asiaa. Siitä tulee vain paha mieli, kummallekkin.
Kun oma napa on niin tärkeä ja oma tuska suurin maailmassa, on ihan ok tehdä muidenkin olo huonoksi?

Luuleeko tosiaan joku oikeasti että asenne ei ratkaise? 
Kuvahaun tulos haulle vihainen asiakas
Viimeisin puhelu oli toiselta yrittäjältä
"Haloo, olen lähettänyt paketin, voi olla että tein itsekkin virheen, mutta teillä on siellä se paketti ja siihen tulee maksua maanantaina ja asiakas on saanut ensimmäisen ilmoituksen paketista vasta tänään eikä kerkiä pakettia hakemaan"
Tähän asti oli ihan ok ja sanoin ettei minulla ole ongelmaa säilyttää pakettia maksutta maanantaihin ja kerroin että hän on kyllä saanut maanantaina jo ilmoituksen paketista.
"no näin ei ole, pistä saatana (heh, eli minä) se paketti takaisin jos et viitti yhtään joustaa!!!"
Todella, saatanapa hyvinkin, thats me! I am the ONE! En tajunnut ongelmaa sillä olin juuri kertonut että paketti voi olla täällä maanantaihin maksutta?!
Sanoin herralle että paketin palauttamisesta tulee paljon suurempi kulu kuin siitä että paketti on täällä maanantaihin, edelleen ilmaiseksi. Ja selvennykseksi hänelle, MINÄ en ole tämä paketin välitys firma, olet soittanut numeroon josta vastasin oman liikkeeni nimellä joten olisi kiva jos tajuaisit että minä vain välitän näitä paketteja, en lähettele ilmoituksia näistä tai saatika käy niitä ihmisiltä varastamassa jotteivat he saisi ilmoituksia ja minun solvaaminen ei auta tämän paketin kanssa mitenkään, päinvastoin!
"minä en lähetä sinne kylälle enään yhtään pakettia kun et pysty tälläisessä asiassa joustamaan, lähetä se paketti nyt takaisin vaan minä käyn sitten itse saatana (hänkin siis?) viemässä sen sinne asiakkaalle"
Matkaa häneltä asiakkaalle n. 100km/suunta ja edelleen paketin palauttamisesta tulevat kulut...
"ei tarvii teidän kanssa enään asioida koskaan kun tää on tälläistä!!"
Tässä vaiheessa korotin ääntäni ja sanoin selvästi artikuloiden
"MINULLA EI OLE ONGELMAA PITÄÄ PAKETTIA TÄÄLLÄ MAANANTAIHIN ASTI VELOITUKSETTA!!!"
Linjalla oli hetki hiljaista...
"okei, no jos se sitten sopii, voithan sä laittaa mulle siitä sitten laskun jos se maksaa jotain? ettei sen asiakkaan tarvitsisi nyt siitä maksaa mitään kun ei nyt sitä ekaa ilmoitusta ole saanut"
Olisikos se kannattanut soittaa ja ihan sellaisella selvityskannalla olla, asia olisi tullut jouhevaksi ja kaikille olisi jäänyt parempi mieli.
Toivottavasti sillä pääkaupunkilaisella ukolla on nyt voittaja fiilis! Sai pikku k*****in kanssa siellä nyt päästä oikein huutamaan jollekkin maalais muijalle!
Että aurinkoista viikonloppua sillekkin ********.

Kun seuraavan kerran se oma asia ja tuska on niin suuri että aijot pahoittaa jonkun mielen "joka on vain töissä siellä" niin mieti kahdesti! Kaikki ei ole yhtä tiukkoja maalaismuijia kuin minä, vaan voi paineistua siitä ihan oikeasti ja kirjaimellisesti menettää yöunensa!

Aurinkoa ja hyvää mieltä viikonloppuun!

Ei kommentteja: