keskiviikko 25. helmikuuta 2009

Kuljetusliikehän kuljettaa...

Kuljetusliikkeet, posti mukaan lukien, aiheuttaa minulle harmaita hiuksia, hyvin paljon. Mistä noita kuskeja löytyy? Meille tulee kerran viikossa lava, jonka keskipaino on n. 300kg. Eli jonninverran tavaraa satsissa. Lava tuodaan luiskaa pitkin varastoomme. Oli kesä tai talvi, satoi tai paistoi, perjantai tai maanantai... Aina sama, aina löytyy jotain valitettavaa. Kummaa...
Kesällä lava tulee liian vauhdilla, ja talvella se ei tule laisinkaan, maanantaina ei kengät pidä, ja perjantaina ei löydy voimia, sateella kastuu ja paisteella vituttaa muuten vaan kuskia... Selityksiä, selityksiä ja selityksiä. Paras on varmaan Postin kuljettaja, ulkomaalaisperäinen tumma hipiäinen poika. Otti lavan autosta, ja jätti sen keskelle parkkipaikkaa. Lava ei liikkunut, "se ei tule, mä ei saa se liikkumaan, ma jatta se tahan", ja rympsis, siihen jäi. Lava meni rikki, joten empäs minäkään saanut sitä. Moido! Hän ei ole käynyt tämän jälkeen... Transpoint toimitti aina tavarat vuorokauden myöhemmin. Kaukokiito toimi pitkän aikaa, vaikka heilläkin oli aina jotain "ongelmia". Kaukokiito myös murskasi pari lavaani, josta tuotteita meni rikki. He korvasivat nämä kyllä, kiitos siitä... Postilla tilaan välillä, MUTTA vain pientä tavaraa, sillä postin lava- toimitus ei oikein futaa. Tai menee vaikeeksi, kun vaikka olisimme täällä, eivät he ryhdy tuomaan lavaa ennen kuin ovat tavoittaneet sinut, joten,taas voi mennä päivä hukkaan. Soittavat kolmesti, ja sen jälkeen saat joskus myöhemmin soittopyynnön postitse... Jep. Tavaran toimittaja teki kuitenkin jaon uusiksi, ja vaihtoivat kuljetusliike valikoimaa. Transpoint ja kaukokiito putosi pois valikoimasta, ja tilalle tuli Kiitolinja. Tämä toimii samoin tavoin kuin Kaukokiito, että toimii, mutta ei toimi. Tästä firmasta mm. löytyy oikein suurin alfauros. "Mun kengissä ei oo pitoa, mä en jaksa,mä oon ihan poikki"... Lavaa ei siis tuotu... vaan "neiti" löi luukut kiinni, ja vei tavarat mukanansa... Seuraavana päivänä sitten tuli hieman harteikkaampi kundi, joka rykäsi lavan heti sisään! Ihmetteli vain, että mitäs hemmettiä? Kuka se oli, joka ei tavaraa saanut sisään? Ja tänään, taas sarjassamme "valitan valmiiks"- tyyppi. Ensimmäinen reaktio, "minähän en sinne tuo, 400kg tavaraa!!" No mitäs sitten? Nyt tavarat sisään saatana, tänne tulee joka viikko tavaraa, ei yks pikku luiska voi olla noin kova pala! "No silloin ei varmaan ollut lunta!" HÄ? Siis JOKA viikko tulee tavaraa, eli myös viime viikolla, ja lunta ON ollut koko talven, tavarat nyt saakeli sisään, mä pääsen jatkamaan hommia! Hirmuisella mutinalla alkoi jamppa repimään tavaraa sisää, "mä en kyllä ota vastuuta, noi kamat lentää tuonne takaseinään, ja mä päästän kyllä lavasta irti, en tuu mukana, ei se kyllä tule nätisti, varo vaan......"
Tätähän olen kuullut jo melkoisen paljon, joten... Jäin katsomaan,kuinkahan komiasti ne kamat menee... Noh, ei mennyt tavarat seinään, vaan tulivat oikein nätisti, ja joutuipas kuski jopa vetämään lavaa... Sen jälkeen kun sanoin, että hyvinhän ne tuli! " no joo, o, ihme kyllä. Noi rullat ei yleensä liiku tuollaisessa hangessa, että sit en ois saanut niitä..." MIhinköhän se puhe nyt jäi, missä se lava syöksähtää käsistä ja menee päin seinää?? Voi Vi***! Mitä ihmeen hiiriä? Eikö kuljetusfirmassa pitäisi olla sellaisia oikeita miehiä, eikä mitään hartiattomia neitejä?

Suuri kiitos niille muutamille vakiokuskeille, jotka hoitavat hommansa kunnolla. Tuovat ajallaan, tietävät mihin tulee ja mitä menee, ei muttia, vaan kamat sisään,nimi paperiin ja morjens! KIITOS!

Kohta tämäkin selitysten selittely varmaan loppuu, sillä yrityksemme muuttaa, ja nyt saamme oikein lastauslaiturin! =) Noh, osaan vaan kuvitella, mitä seuraavaksi "tää on niin ahdas, mä en mahdu, toi laituri on liian korkea (vaikka onkin säädettävä), tässä on liian jyrkkä mutka, pihalla on hiekkaa, mä kaadun, aurinko häikäsee, mun housuissa on paskaa..."

*

Ei kommentteja: